välkomna till barnloppis & barnens dag!

12/5 2024 med öppet hus klockan 11-14

Är du intresserad av att sälja på loppisen? Vänligen läs först igenom informationen på denna sida och i anmälningsformuläret. Alla frågor, tips, synpunkter eller eventuella förslag tas tacksamt emot via e-postadressen: Loppis@vejbystrandsskola.se Tack!

Ni som anmäler er som säljare får i samband med att ni skickar in formuläret en automatisk bekräftelse skickad till er e-postadress från Google formulär. Hittar du inte bekräftelsen i inkorgen kolla då även i skräpkorgen.

Barnloppisen är i vår i första hand i gymnastiksalen. Skolans bord placeras ut där och utanför entrén under tak. Checka in dig vid huvudentrén hos en av arrangörerna, i gul reflex väst, som prickar av dig när du kommer. Sedan är det först till kvarn vid val av plats som gäller. Vill du som har anmält dig som säljare ta med eget bord/ställning är det helt okej, se då till att ställa bordet på en plats godkänd av arrangörerna. Har du t.ex. eget tält och vill sälja utomhus går det alltså bra, men vänligen dubbelkolla med någon av oss arrangörer i gul reflexväst att platsen är okej. Tack!

Vad händer under barnens dag?

🧡 VEJBY IF, den lokala fotbollsklubben, säljer grillade hamburgare och dryck vid matsalen❣️
Skolbarn säljer fika❣️

🪁 Drakflygning med Båstad kite. Barnen får gratis prova på att flyga färgglada drakar på skolgården.

🎨 Rita, pyssla och ansiktsmåla❣️
I ett rum med pysselbord där man till exempel kan göra loom-band och rita är öppet hela Barnens dag.
Vi bjuder på ansiktsmålning i all enkelhet från ca kl 11.45. Föräldrar och till exempel äldre barn/ungdomar kan få hjälpa till att måla. I pysselrummet finns också vikbara bussar, en gåva från Skånetrafiken. 🙏

🛝⚽️ Fri lek på skolgården – hela tiden❣️😃
Till exempel finns bollar och käpphästar framtagna för leksugna att använda.
En lastbil visas eventuellt upp och kanske en traktor.
Har vi tur och det inte pågår något larm/tillbud så får vi besök av fordon med blåljus.
Henrik ”Luigi” Fältström kommer med sin roliga cykel.

💞 Obs! Vuxna ansvarar för sina barn.
Vi ber er respektera att hela skolan är en nöt- och mandelfri zon (gäller även jordnötter), detta på grund av allvarliga allergier hos skolans elever. Därför ber vi er att ej förtära produkter som kan innehålla dessa ämnen inom skolområdet.
Tänk också på att inte besöka skolområdet om du/ni är sjuka och kan smitta andra, detta gäller alltid men är extra viktigt då det finns infektionskänsliga barn.
Tack för visad hänsyn❣️

Henrik "Luigi" Fältström

Till er som har anmält er som säljare

Att sälja på barnloppisen är gratis, men du ska ha anmält dig via formuläret eller kontaktat oss arrangörer. Vi tillhandahåller säljbord och plats, men vill du ta med eget bord eller ställning går det bra. Så länge du står på en plats godkänd av oss arrangörer.

Obs! Ingen försäljning får ske från bilar. Detta är inte någon bakluckeloppis. Inga bilar får stå på skolgården. (Undantag sker för lastbil och ev. blåljusfordon som visas upp under Barnens dag.)

Har du t.ex. tält och vill sälja utomhus eller stå under tak med eget bord/ställning går det också bra. Men hör dig då för med oss arrangörer i reflexväst så du står på en lämplig plats. Har du frågor, synpunkter eller önskemål så sök upp någon av oss. 😊

Du som säljare ansvarar för att återställa säljplatsen i fint skick efter barnloppisen. Tack på förhand för det!

Säljarna är på plats för uppackning och iordningställande mellan klockan 10-10.45. Observera att ingen försäljning får förekomma innan klockan 11. För besökarnas skull börjar inga säljare packa ihop innan förrän 13.45, eftersom loppisen slutar först klockan 14.

Mat, dryck eller annan förtäring får inte säljas då det är förbehållet skolan och Vejby IF och skolelever.

Barn får gärna vara med och sälja, men då endast tillsammans med målsman.

Barnloppis höstterminen 2023

Hitta hit!

Vejbystrands skola och förskola hittar du på Skogsvägen 40 i Vejbystrand.
Obs! Inga bilar får parkeras på skolgården. Parkera istället på vår parkering. Där finns dock begränsat antal parkeringsplatser. Ett tips till er besökare är att det även finns parkeringsplatser längsmed havet, så där passar det bra att stå för er som kan tänka er en promenad. Strandparkeringen är längst ned på Skogsvägen. Du finner också många parkeringsplatser längsmed Kustvägen, vid Vejby Strand Hotel. Se karta nedan.